Тема: Нуклеїнові кислоти: склад і будова. Біологічна роль нуклеїнових кислот (Хімія. 9 клас)

Мета: сформувати знання учнів про будову біополімерів — нуклеїнових кислот — у зв’язку з їхніми біологічними функціями; визначити властивості нуклеїнових кислот; розвивати логічне мислення шляхом порівняння структури нуклеїнових кислот ДНК і PHК, виявлення їхніх подібних і відмінних ознак.

Очікувані результати: учні мають описувати у загальному вигляді склад і будову нуклеїнових кислот; учні мають обґрунтовувати роль нуклеїнових кислот у живому організмі; учні мають висловлювати судження щодо значення нуклеїнових кислот.
Базові поняття та терміни: біополімери, нуклеїнові кислоти, ДНК, PHК, нуклеотид.
Тип уроку: комбінований.

  • Організаційний момент

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком ______, кількість присутніх на уроці __________, відсутніх __________.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

  • Етап перевірки домашнього завдання

2.1. Перевірка наявності в учнів виконаних письмових робіт. Обговорення запитань, що виявилися найбільш складними.

2.2. Технологія «Закінчи речення». (Роздавальний матеріал.)

2.3. Технологія «Мозковий штурм».

— Як можна визначити наявність білка в молоці, сирі?

— Поясніть, чому посуд з-під молочних продуктів слід мити спочатку холодною, а потім гарячою водою, а не навпаки.

— Чому, якщо одній людині пересадити орган іншої, виникає проблема відторгнення цього органа? Чи можна, на ваш погляд, подолати цю проблему?

  • Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

3.1. Слово вчителя.

З усього, що нас оточує, найбільш незрозумілим є саме життя. Ми звикли, що воно завжди навколо нас і в нас самих, і втратили здатність дивуватися. Але підіть у ліс, погляньте на дерева, траву, квіти, на птахів і мурах, і вас охопить почуття безпорадності перед цією великою таємницею. Невже в навколишньому світі є щось спільне, щось таке, що об’єднує всі живі істоти, будь то людина або невидимий оку мікроб? Що визначає спадкоємність життя, її відродження знову і знову від покоління до покоління? Ці запитання старі як світ, але тільки в другій половині ХХ століття пощастило вперше дізнатися відповіді на них. Про те, як їх вдалося отримати і в чому вони полягають, ми дізнаємося сьогодні на уроці. Нуклеїнові кислоти — це той інструмент, за допомогою якого можна проникнути в таємниці природи.

Сьогодні на уроці ми ознайомимося з видами нуклеїнових кислот, їхнім складом і будовою та біологічною роллю, дізнаємося про історію відкриття та вивчення цих важливих органічних речовин.

3.2. Повідомлення теми уроку.

3.3. Формулювання разом з учнями мети уроку.

 

 

  • Етап засвоєння нових знань

План пояснення нового матеріалу

  1. Поняття про нуклеїнові кислоти. (Пояснення вчителя.)
  2. Склад і будова нуклеїнових кислот. (Пояснення вчителя.)
  3. Біологічна роль нуклеїнових кислот. (Повідомлення учнів.)
  4. Історія відкриття структури ДНК. (Повідомлення учнів.)
  • Узагальнення й систематизація знань

Складання таблиці «Порівняння ДНК і PHК»

Ознака
для порівняння
ДНК РНК
Цукор-пентоза
Нітратні основи
Структура
Розміщення у клітині
Біологічні функції

 

  • Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

6.1. Завдання для всього класу.

Підручник _____________________________________________

Збірник завдань _________________________________________

6.2. Індивідуальне завдання.

Підготуйте повідомлення на одну з тем:

  1. Використання продуктів природної органічної хімії.
  2. Використання продуктів синтетичної органічної хімії.
  3. Екологічні проблеми, пов’язані з використанням синтетичних органічних речовин.
  4. Заходи, що убезпечують навколишнє середовище від шкідливого впливу на нього побутових органічних речовин.
  • Підбиття підсумків уроку

Прийом «Закінчи речення»
Найцікавішим на цьому уроці для мене було…
Тепер я знаю…
Отримані знання мені потрібні для…

Шкільне життя

Завантажити: Тема: Нуклеїнові кислоти: склад і будова. Біологічна роль нуклеїнових кислот (Хімія. 9 клас) (Розмір: 12.2 KB, Завантажень: 75)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*

Яндекс.Метрика