Тема: Музична подорож (Музичне мистецтво. 1 клас)
Мета:
- навчальна: допомогти учням продемонструвати свої виконавські досягнення, повніше засвоїти емоційну сферу, самовиразитися; поглибити розуміння учнями зв’язків музики (мистецтва) з навколишнім середовищем;
- розвивальна: допомогти учням усвідомити, що музика є необхідною складовою життя людини;
- виховна: виховувати інтерес і любов до музики, пісні, творчої праці, бажання вчитися музики.
Музичний матеріал: Р. Шуман «Веселий селянин», Й. С. Бах «Менует», Е. Ґріґ «Метелик», Г. Сасько «Метелики над квітами», А. Філіпенко «Зацвіла в долині», Т. Жупаніна «Рання бджілка», Й. Штраус «Весняні голоси»; вправа-гра «Запитання — відповідь»; ігри «Піжмурки», «Композитор», «Знайди портрет», «Танцювальна скарбничка»; творча гра «Краще виконання пісні».
Наочні посібники: нотна хрестоматія; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас».
Обладнання: музичні інструменти; комп’ютер фонохрестоматія.
Тип уроку: урок узагальнення знань, умінь і навичок.
Хід уроку
Учні входять до класу під музичний супровід («Веселий селянин» Р. Шумана).
- ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Перевірка готовності до уроку
Музичне вітання
- МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. Я знаю, що ви дуже любите музику, а також любите грати в різні ігри.
Як ви гадаєте, чи можна поєднати це на уроці?
- ОСНОВНА ЧАСТИНА
Учитель. Для того щоб добре співати, виразно танцювати, звісно, потрібно бути обізнаними з музичними поняттями. Упродовж року ви навчалися музичного мистецтва і, мені здається, потоваришували з ним.
♦ Які музичні поняття вам знайомі? (Повторити «колискова», «п’єса», «щедрівка», «веснянка» та ін.)
♦ Пригадайте, які звуки бувають за тривалістю?
♦ Як називають звуки довгі та короткі?
Вправа-гра «Запитання — відповідь»
Завдання: послухати уважно ритмічний рисунок, який проплескав учитель. У відповідь простукати цей самий ритмічний рисунок, але навпаки — від кінця до початку.
Гра «Піжмурки»
Ритмізуємо гуртом Поодинці й ланцюжком. Троє учнів виходять до дошки і стають обличчям до класу. Четвертий учень пише на дошці ритмічний рисунок коротенької пісні або поспівки. Увесь клас мовчки його запам’ятовує. Потім запис на дошці витирають, і діти, які сидять за партами, проплескують ритмічний рисунок по пам’яті. Перший з учнів, які «жмурилися», проплескує ритмічний рисунок. Другий — називає його ритмічними складами «та» або «тіті».
Третій — записує рисунок на дошці.
Творча гра «Краще виконання пісні»
Артисти в класі є народні.
Кого ж побачимо сьогодні?
Виконання вивчених пісень Т. Жупаніно «Рання бджілка»,
А. Філіпенка «Зацвіла в долині»
Гра «Композитор»
Учитель. Чи любите ви загадки? Тож послухайте загадку. Про кого у ній ідеться?
Лазить між ліанами,
Снідає бананами,
На хвості катається,
Хитро усміхається. (Мавпа)
♦ Якщо б ви були композиторами, яку б мелодію ви склали до цього віршика?
Складання власних мелодій, розучування кращої Гра «Знайди портрет»
Учитель. Музику створюють композитори. Багато чудової музики подарували нам композитори. А чи запам’ятали ви, як виглядають ці композитори? Завдання: послухайте музику, пригадайте її назву та оберіть портрет композитора, який написав цей твір.
Слухання: Р. Шуман «Веселий селянин», Е. Ґріґ «Метелик»,
Г. Сасько «Метелики над квітами»
Гра «Танцювальна скарбничка»
Учитель. Почуття та настрої ми можемо відчути і в танцювальній музиці. Завдання: послухайте танцювальну музику та рухами покажіть її настрій.
Слухання музики з інсценуванням: Й. С. Бах «Менует»,
Й. Штраус «Весняні голоси», український народний танець «Аркан»
- ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Учитель. Сьогодні на уроці ми поєднали з вами музику із грою.
♦ Чи подобаються вам такі ігри?
♦ Що найбільше запам’яталося?
Учні виходять із класу під музичний супровід («Веселий селянин» Р. Шумана).
Завантажити: Тема: Музична подорож (Музичне мистецтво. 1 клас) (Розмір: 13.9 KB, Завантажень: 307)