Тема: Контрольна робота. Міфи, легенди. Народні казки. Тести. (5 клас. Українська література)

Мета:
□     Навчальна: визначити рівень знань, вмінь та навичок учнів за допо­могою запропонованих завдань.
□     Виховна: виховувати інтерес до результатів власної праці, старанність, наполегливість.
□     Розвивальна: розвивати увагу, спритність, точність, послідовність.
Тип уроку: контроль, корекція знань та вмінь.
Обладнання, наочність: тестові завдання для самоконтролю у трьох варі­антах з рівними півнями складності.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
  2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
III. ПОЯСНЕННЯ ВЧИТЕЛЯ ЩОДО ВИКОНАННЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ

  1. ЗАВДАННЯ ДО КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ

І варіант
Початковий рівень (за кожне питання — 1 бал)

  1. Що таке «Зоряний Віз»?

А Візок, прикрашений зірками;

Б назва міста;

В небесне сузір’я;

Г зоряний пил.

  1. Чому, за легендою, озеро назвали Синевірським («Як виникли Карпати»)?

А Щоб уславити воїна Синевіра;

Б бо воно було синє-синє;

В бо воно мало синій вир;

Г сподобалась назва.

  1. Чию таємницю дізнався хлопець («Про правду і кривду»)?

А Чортів;

Б дядька;

В померлого батька;

Г пана.

Середній рівень (за кожне питання — 1 бал)

  1. Яку загадку загадав пан братам, які прийшли до нього ділити корову? («Мудра дівчина»)
  2. Яку угоду уклав батько з Охом стосовно ледачого сина? («Ох»)
  3. Назвіть персонажа казки за описом: одна нога за вухо прив’язана, а на одній скаче, бо коли відв’яже другу, то одним ступнем увесь світ переступить. («Летючий корабель»)

Достатній рівень (за питання — 0-2 бали)

Виконайте одне із запропонованих завдань:

  1. Охарактеризуйте таких персонажів казки «Летючий корабель»: дурень, його друзі, цар.
  2. Що таке міф? Назвіть різновиди міфів. Наведіть декілька при­кладів міфів, які ви прочитали.
  3. Обґрунтуйте, чому людина — цар природи. («Чому пес живе коло людини?»)

     Високий рівень (за питання — 0-4 бали)

Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:

а)   «Які магічні здібності я хотів би мати і чому?».

б)  «Мій улюблений персонаж казки «Летючий корабель».

в)   «Чи завжди добро перемагає зло?» (За вивченими казками)

II  варіант

     Початковий рівень (за кожне питання — 1 бал)

  1. Чому пес вирішив, що людина — найсильніша від усіх тварин? («Чому пес живе коло людини?»)

А Її боявся навіть лев;

Б в неї була рушниця;

В вона годувала інших тварин;

Г вона мала найгучніший голос.

  1. «Неопалима купина» — це:

А фортеця, що встояла під час пожежі;       .

Б річ, яку не можна спалити;

В речовина, яка може спалахнути сама по собі;

Г ясенове листя з блідо-рожевим суцвіттям на верхівці.

  1. Що отримав дядько від чортів? («Про правду і кривду»)

А Таємницю нових задумів;

Б місце на найвищій гілці;

В доброго прочухана, щоб більше не підслуховував;

Г можливість допомогти їм у лихих справах.

     Середній рівень (за кожне питання — 1 бал)

  1. Назвіть будь-яке із завдань, які Маруся пропонувала пану. («Му­дра дівчина»)
  2. На кого перетворював Ох парубка, щоб батько його не впізнав. («Ох»)
  3. Назвіть персонажа казки за описом: він може одним разом з’їсти шість пар смажених волів і сорок пічок хлібаю. («Летючий кора­бель»)

     Достатній рівень (за питання — 0-2 бали)

Виконайте одне із запропонованих завдань:

  1. Охарактеризуйте таких персонажів міфу «Берегиня»: Сварог, Берегиня, Чорнобог.
  2. Що таке фольклор? Назвіть види фольклору. Наведіть приклади фольклорних творів.
  3. Як, згідно з легендою, утворився «Зоряний Віз»?

     Високий рівень (за питання — 0-4 бали)

Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:

1)  «Який міф мені запам’ятався найбільше й чому?»

2)  «Мій улюблений персонаж казки «Ох».

3)  «Стародавні вірування наших пращурів». (За вивченими мі­фами)

III варіант

     Початковий рівень (за кожне питання — 1 бал)

  1. Мара була богинею («Берегиня»):

А ранкового марева;

Б плодючості та врожаю;

В добра, радості та щастя;

Г темної ночі, хвороб та смерті.

  1. Звідки береться перлина («Чому в морі є перли і мушлі»)?

А Виникає всередині мушлі;

Б формується як частина коралового рифу;

В виникає в морській піні;

Г з’являється на кістках деяких риб.

  1. Що почули небіж із дядьком від усіх, кого запитали? («Про прав­ду і кривду»)

А Лучче жити правдою;

Б лучче жити кривдою;

В лучче жити по совісті;                             .

Г лучче жити своїм розумом.

    Середній рівень (за кожне питання — 1 бал)

  1. Назвіть будь-яке із завдань, які пан давав Марусі («Мудра дівчина»).
  2. На кого перетворювався хлопець, щоб заробити грошей для бать­ка? («Ох»)
  3. Назвіть персонажа казки за описом: він може випити сорок со­рокових кухлів води за одним духом і сорок сорокових кухлів вина. («Летючий корабель»)

     Достатній рівень (за питання — 0-2 бали)

Виконайте одне із запропонованих завдань:

  1. Охарактеризуйте таких персонажів казки «Ох»: Ох, бать­ко, син.
  2. Що таке легенда? Які спільні та відмінні ознаки вони мають у порівнянні з казками?
  3. Яку символіку має неопалима купина для України? («Неопали­ма купина»)

     Високий рівень (за питання — 0-4 бали)

Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:

1)  «Який фольклорний твір мені сподобався найбільше?».

2)  «Мій улюблений персонаж казки «Про правду и кривду».

3)  «Що мають спільного легенди з реальним життям?» (За вивче­ними легендами).

Шкільне життя

Завантажити: Тема: Контрольна робота. Міфи, легенди. Народні казки. Тести. (5 клас. Українська література) (Розмір: 14.3 KB, Завантажень: 675)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*

Яндекс.Метрика