Тема: Кольори та іграшки (1 клас. Англійська мова)

Мета: повторити та закріпити вивчені назви кольорів; практикувати учнів в їх вживанні; ознайомити учнів з новими ЛО уроку: boat, train, duck, elephant, goat. Вчити будувати речення типу It is a .. , ввести літери Ee, Ff, Gg.

Розвивати навички каліграфічного письма, усне мовлення, вміння розрізняти кольори.

Виховувати бажання допомагати один одному.

Обладнання: кольорові квадрати, тематичні малюнки с. 28, картки літер, алфавіт, картки для самостійної роботи.

ХІД УРОКУ

І.ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ ІНШОМОВНОГО МОВЛЕННЯ.

  1. Привітання

– Hello, everyone!

How are you today?

– We are fine, thank you!

  1. Повідомлення теми та мети уроку.

– At our lesson today we’ll continue to speak about the colours. You will be able to describe the toys and know the names other toys.

  1. Уведення в іншомовну атмосферу.

– OK. Tell me, please, how are you today?

– Are you ready for the lesson?

а) фонетична зарядка

– Today we’ll have a guest. It is a teddy – bear. He wants to learn English with you.

– But he comes with an envelope. There are different tasks for you. If you work hard, he’ll give a present.

– First of all let’s train our tongue. Our teddy – bear likes playing among the flowers. But look! There are many different sounds on them. Let’s name them.

(букет, а на пелюстках звуки).

ІІ. ПОВТОРЕННЯ РАНІШЕ ВИВЧЕНОГО.

  1. Гра «What letter is this”

– Our teddy – bear likes jumping. So, help him to get another side of our blackboard. He has to jump only on the letters which we know and you must sound it.

– Who can show these letters in the alphabet?

  1. Game “A ball”

– Oh, teddy – bear tells me that he wants to play with the toys. Let’s revise the names of toys.

ІІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ.

  1. Введення нових ЛО.

а) семантизація слів.

– Look at the picture and listen to me.

A boat – a red boat – is a red boat. – It is a red boat.

б) закріплення вивчених ЛО

– гра «Покажи мені»

– You must show a picture, name it and say that you have such toys.

– ex. 2, p. 28

Фізхвилинка «If you are happy …» 

Ознайомлення з новими літерами.

а) римівка

– Our teddy – bear knows alphabet and brings you new letters.

[e] – When I am ten I’ll get a pen. Then I shall write like brother Ben.

[f] – As fit as a fiddle.

[g] – G – is for girl and also for garden.

I see a girl going to the garden.

б) написання літер в повітрі

с) робота з карткою.

(див. РЗ О.М. Павліченко впр2,с.23)

  1. Аудіювання.

Teddy – bear also knows a lot of different poems in English. Listen to one of them.

а) пояснення незнайомих слів

many  – багато                can     – могти

for us – для нас                play   – гратися

б) слухання вірша

– Listen to me attentively, then you must show the toys which we’ll hear in it.

– You have a card, colour the toys according to the poem.

ІV. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ.

  1. Підсумок уроку.

– Tell, what letters did you learn?
– Tell, how in English «коза», «човник».
– The lesson is over. Good – bye!

Шкільне життя

Завантажити: Тема: Кольори та іграшки (1 клас. Англійська мова) (Розмір: 13.2 KB, Завантажень: 83)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*

Яндекс.Метрика