Протистояти російській агресії в освітній галузі допоможуть європейські стандарти

25 серпня 2015 року в Будинку Уряду відбувся брифінг заступника міністра освіти і науки Павла Полянського на тему «Українська освіта в умовах інформаційної агресії з боку Російської Федерації».

Павло Полянський зазначив, що освітня галузь є об’єктом інформаційної агресії з боку Росії на тому ж рівні, що й економічна та оборонна галузі України. «Це не тільки боротьба за тексти підручників чи за риторику вчителів на уроках. В епіцентрі цих атак постає українська молодь», – зазначив заступник міністра.
Як повідомив Павло Полянський, найбільше російська інформаційна агресія стосується гуманітарних предметів як найбільш сприятливої до політичного впливу сфери. Застосування механізмів впливу на свідомість молодих українців здійснюється переважно через інтернет та засоби онлайн-освіти.

Заступник міністра зауважив, що особливо активна робота проросійських організацій з уніфікації української освіти з російськими програмами проводилась ще у 2010-2013 роках. «Це і повернення до одинадцятирічної моделі середньої освіти, яка на сьогодні діє лише в Росії, і спроби вилучення з курсу історії важливих і знакових тем: Голодомору, російсько-української війни, діячів українського культурного і політичного відродження», – зазначив Павло Полянський. Прийнята на той час концепція літературної освіти пріоритетною визначала російську літературу. «Починаючи з подій на Майдані та прямої російської агресії, ці спроби видозмінилися. Внутрішньо вони полягають у спробі прищепити російській молоді українофобію, несприйняття української Революції Гідності, шовіністичні імперські настрої щодо окупації Криму та російського вторгнення на сході України. Зовнішній аспект – ідеологічне зомбування засобами освіти молоді в тимчасово окупованому Криму та в непідконтрольних Україні територіях Донецької і Луганської областях», – повідомив заступник міністра.

Павло Полянський зазначив, що після окупації Криму Міністерство освіти і науки спільно з групою молодих українських істориків ініціювало випуск видання «Революція Гідності. Російська агресія проти України» – двох книг, одна з яких призначалася учням, а друга – вчителям. Заступник міністра наголосив, що найважливішим заходом у протидії російській агресії в освітній галузі є розбудова української освіти відповідно до загальноєвропейських стандартів. «На це спрямовано імплементацію Закону «Про вищу освіту», на черзі до розгляду Парламентом стоять рамковий проект закону «Про освіту» та закону «Про професійну освіту», – наголосив Павло Полянський.

Також заступник міністра зауважив, що МОН активно проводить роботу з протидії проросійським організаціям, котрі намагаються вести пропагандистську діяльність через школи. «Зокрема, Міністерство звернулося з відповідним листом до Служби Безпеки України щодо діяльності такої громадської організації, як «Русская школа», на сайті якої відкрито вказані її спонсори та натхненники – «Русский мир», «Русское единство», «Единая родина», – повідомив Павло Полянський. Водночас заступник міністра наголосив, що такі дії МОН ніяк не пов’язані з поборюванням російської мови: «Батьки вільні у виборі шкіл для своїх дітей, і незалежно від того, якою мовою людина спілкується та якої вона національності, ми ставимося до неї як до громадянина України».

Павло Полянський повідомив, що з нового навчального року діти, які мешкають у тимчасово окупованому Криму, а також на непідконтрольних територіях Донецької та Луганської областей, зможуть навчатися в онлайн-режимі, використовуючи можливості інтернету. Зараз Міністерство створює платформу для технічного розміщення відповідних ресурсів і розглядає питання правового врегулювання надання таким дітям офіційного права проходження Державної підсумкової атестації в онлайн-режимі. «Ми не можемо допустити, щоб десятки тисяч дітей перебували під впливом російської пропаганди і формувалися не як громадяни України», – зазначив заступник міністра.

Як зазначив Павло Полянський, у 2015 році до вищих навчальних закладів вступило понад 700 абітурієнтів із Криму та 20,5 тисячі абітурієнтів з Донецької та Луганської областей.

Окрім того, Павло Полянський наголосив на необхідності впровадження загальноукраїнського контексту у питаннях виховної роботи, в обов’язковій співпраці з громадськими організаціями.

За інформацією МОНУ

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*

Яндекс.Метрика