Патріотизм і ностальгія за далекою батьківщиною як провідний настрій «Кримських сонетів» (9 клас. Зарубіжна література)
Тема: Патріотизм і ностальгія за далекою батьківщиною як провідний настрій «Кримських сонетів»
Мета: формувати читацькі вміння учнів, уміння будувати аргументовані власні висловлювання; навчати вдумливого читання ліричних творів; учити працювати в групі; виховувати повагу до чужих почуттів.
Тип уроку: поглиблене вивчення художніх творів.
Що залишилося в пам’яті після подорожі, міститься в сонетах.
Адам Міцкевич
Хто хоче зрозуміти поета, повинен побувати в поетовій країні.
Й. Ґете
Хід уроку
І. Мотивація навчальної діяльності учнів
Цикл «Кримські сонети», до якого входить 18 віршів, написаний Міцкевичем під враженням двомісячної подорожі Кримом. «Що залишилося в пам’яті після подорожі, міститься в сонетах»,— казав поет, захоплений романтичними кримськими пейзажами: дикими горами, вічнозеленою рослинністю та скелястим узбережжям Чорного моря. Спочатку Міцкевич хотів написати романтичну поему в «східному дусі», але пізніше вирішив створити цикл сонетів, об’єднаних образом героя-мандрівника, який бачить новий і незвичний світ очима поета.
Епіграфом до циклу Міцкевич узяв рядок з вірша Ґете: «Хто хоче зрозуміти поета, повинен побувати в поетовій країні». Цим він одразу дав зрозуміти, що задум циклу пов’язаний з його батьківщиною, а не з Кримом. Про патріотизм і ностальгію за далекою батьківщиною як провідний настрій «Кримських сонетів» ми сьогодні поговоримо.
Конспекти уроків зарубіжної літератури на сайті “Шкільне життя”
Завантажити: Патріотизм і ностальгія за далекою батьківщиною як провідний настрій «Кримських сонетів» (9 клас. Зарубіжна література) (Розмір: 12.7 KB, Завантажень: 155)