Осінь така мила… А. Кислій «Про що розповів вітер» (3 клас. Літературне читання)

Тема.  Осінь така мила… А. Кислій «Про що розповів вітер».

Мета: продовжувати знайомити учнів із зображенням осені у творах різних письменників; удосконалювати навички виразного читання; формувати вміння аналізувати, узагальнювати; навчати розуміти ставлення автора до зображуваного, робити висновки з прочитаного; розвивати зв’язне мовлення учнів, збагачувати його образними словами, виховувати любов до природи.

Обладнання:   осінні пейзажі.

Хід уроку

І. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Виставка дитячих малюнків, переказ казки за ними.

II, ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

Вступне слово вчителя.

Осінь усе більше входить у свої права. Ось уже і птахи відлетіли у вирій. Відлетіли ластівки і лелеки, дикі качки і гуси   Тихо і сумно стало без них у лісах, гаях, полях і садах. Тільки вітер гуде, вільно скрізь гуляє. Ось як про вітер згадується у загадках;

Гуляє на полі, а не кінь,

Літає на волі, а не птиця. (Вітер.)

Рукавом махнув,

дерева нагнув. (Вітер.)

Люди завжди шанобливо ставилися до вітру, подумки зверталися до нього як до живої істоти, вважали його невтомним трудівником. Про вітер складені пісні, загадки, казки, оповідання. Одне таке оповідання ми сьогодні прочитаємо. Це оповіданням А. Кислий «Про що розповів вітер».

III.  ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Аудіювання оповідання. А. Кислій «Про що розповів вітер» (с. 51-52 підручника).

— Яку казку створив Андрійко?

2.Читання оповідання учнями мовчки і вголос.

  1. Бесіда за змістом прочитаного і вибіркове читання оповідання.

Коли відбувається дія в оповіданні? У яку пору року? До­ведіть свою думку висловами та епізодами оповідання.

Що почув Андрійко? Що це йому нагадало?

Як тато підтримав бажання Андрійка створити казку? Прочитайте його слова.

Яка частина оповідання нагадує казку? Чим? Прочитайте
цю частину.

Що схвилювало Андрійка? Чому він зрадів?
Чи сподобався вам Андрійко? Чим саме?

Яким постає у вашій уяві вітер — добрим чи злим?

Про що «розповів» вітер?

В оповіданні вжиті образні вислови. Знайдіть і прочитайте їх. (Осінній вечір тихо підійшов до вікна і в усіх кімнатах засвітив світло. За вікном кленові листочки про щось шепочуть,)

Із якою метою вони вжиті?

 4.Робота над виразним читанням оповідання.

—      Прочитайте оповідання ще раз. Поміркуйте, яку його частину треба читати швидко, яку — повільніше.  ,

(Слід також звернути увагу на дієслова і словосполучення з ними (таємниче прошепотів, радісно заплескав у долоні, радісно зашепотів), їх можна записати на дошці. Учні повинні прочитати з відповідною силою голосу ті уривки, у яких ці словосполучення вживаються.)

IV. ПІДСУМОК УРОКУ

Яке оповідання сьогодні читали? Хто його автор?

Визначте головну думку твору.
Що сподобалося найбільше ?

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виразно прочитати оповідання; спробувати продовжити його, розповівши, про що шепотіли листочки.

Завантажити: Осінь така мила... А. Кислій «Про що розповів вітер» (3 клас. Літературне читання) (Розмір: 11.5 KB, Завантажень: 41)

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*

Яндекс.Метрика