МОН модернізує програми з іноземних мов у початковій школі

18 травня 2016 року в Міністерстві освіти і науки України відбулася перша нарада з питань модернізації програм з іноземних мов.

У нараді взяли участь міжнародні експерти, науковці, вчителі, представники Міністерства освіти і науки України.

Учасники наради обговорювали питання оновлення програми з іноземної мови в початковій школі. Експерти намагалися дати відповідь на запитання, яким повинно бути викладання іноземної мови в початковій школі та які кроки треба зробити на шляху до оновлення програм. На думку експертів, початкова школа повинна надати всім дітям рівні можливості, щоб отримати освіту, зокрема в початковій школі. Особливо це стосується, на їхню думку, «штучного» розподілу на загальноосвітні та спеціалізовані школи з поглибленим вивченням іноземних мов. Саме тому, вони вважають, варто розглянути питання щодо однакової кількості годин на вивчення іноземної мови у початковій школі. Такий підхід є загальноприйнятим у європейській спільноті.

Як зазначила головний спеціаліст департаменту загальної середньої освіти МОН Оксана Коваленко, це перші кроки до вироблення нових підходів щодо того, як навчатимуться діти протягом наступних років. Сьогодні перед міністерством постало завдання переглянути підходи до вивчення іноземної мови в початковій школі та внести відповідні зміни до програми.

Діти у спеціалізованій школі мають більше можливостей опрацювати матеріал, виробити власну мотивацію до вивчення іноземної мови. Сьогодні постало питання приведення початкової школи до єдиної сітки годин. «Нам важлива думка з цього питання практиків-вчителів, які працюють у школі», – наголосила Оксана Коваленко.

Під час наради було наголошено на тому, що необхідна зміна підходів у викладанні іноземної мови. Проте визначальним для вивчення іноземної мови повинен залишатися компетентнісний підхід.

Завідувач відділу навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України Валерій Редько наголосив на актуальності світового досвіду в напрацюванні програм і звернув увагу на необхідність врахування вітчизняного досвіду. «Програма є стратегічним документом після державних стандартів, що скеровує діяльність школи, методистів, вчителів і учнів, нові підходи до організації навчання іноземних мов. Нам треба відійти від поняття “мінімізований зміст освіти”. Достатній рівень навченості повинен вкладатися у зміст освіти, а для цього треба переглянути стратегію розвитку вітчизняної іншомовної освіти», – зазначив він.

Міжнародні експерти від Британської Ради – Вікторія Іваніщева, Олександр Шаленко,  від Кембриджського університету – Дарина Сіжук, від Альянс Франсез – Надія Чумак, від Гете-Інституту – Надія Сотникова відзначили інноваційну цінність попередньої програми, а саме – орієнтацію на загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти, проте наголосили на необхідності переглянути результати учіння кожного етапу навчання. Це допоможе наблизити процес навчання до європейських стандартів і надати вивченню іноземних мов більш практичного спрямування.

Повідомляє прес-служба МОН України

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*