Композиції за мотивами казок. Правила безпечного користування інструментами та пристосуваннями (1 клас. Трудове навчання)
Тема: «Композиції за мотивами казок. Правила безпечного користування інструментами та пристосуваннями».
Мета: вдосконалювати вміння та навички роботи з природним матеріалом; навчити виготовляти вироби із сухого листя, гілочок дерев та квітів; розвивати творче мислення, уяву, охайність; виховувати самостійність, працьовитість, пізнавальний інтерес.
Обладнання: картон, кольоровий папір ножиці, клей, пензлики, серветки для рук, сухе листя, гілочки дерев, квітів, ілюстрації лісових тварин та птахів.
Тип уроку: комбінований.
Методи і прийоми роботи:розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж.
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Відгадайте загадку.
- Хто восени відлітає, а весною прилітає? (Птахи)
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку:
- Сьогодні ми працюватимемо з об’ємними природними матеріалами, навчимося виготовляти фігурки птахів.
ІV. Засвоєння нових знань:
- Бесіда з метою актуалізації опорних знань:
- Зараз послухайте віршик та скажіть, про яку він пору року.
Вітер дерева гойдає,
Колише він їх та хитає.
Листя з дерев опадають,
У вирій птахи відлітають.
- А чому птахи відлітають у вирій?
- Гра «Прочитайте назву пташок»
К Ш А П Р Г К А
В У Ж Р Е А Ь Л
О С О Л Й Е В
К Л А Т С І А В
(Шпак, грак, журавель, соловей, ластівка)
- Як можна назвати всіх цих птахів?
- Як називають птахів, які не відлітають у вирій?
- Відгадування загадок:
- Відгадайте загадки.
- Пташка невеличка.
В неї білі щічки.
Сірі лапки, чорна шапка.
Фартушок жовтенький,
Голосок тоненький.
Та ж ця пташка невеличка
Називається… (синичка).
- День і ніч я стукаю.
Всі дерева слухаю (Дятел)
- Маленький хлопчик
У сірій свитинці
По дворах стрибає,
Крихітки збирає. (Горобець)
- А тепер відгадайте ребуси.
- Подивіться на малюнки із зображенням цих птахів.
- Ми на уроці будемо виготовляти птахів із природного матеріалу. А з якого, відгадайте!
- Живе один батько,
У нього тисячі синів.
Всім шапки справляє,
А собі не має. (Дуб, жолуді)
- На дереві я родився в кожусі, кожух розірвався, я на землю впав. (Каштан)
Робота з підручником (С. 53).
- Подивіться на зразки. Пташки виготовлені із жолудів із шапочками, каштанів, з допоміжними матеріалами — такими, як насіння клена, гілочки. Для скріплення окремих деталей у готовий виріб ми будемо користуватися пластиліном.
Учитель нагадує дітям правила роботи з пластиліном, а також з природним матеріалом.
- Практична робота:
- Інструктаж:
- Якщо скріпити за допомогою пластиліну жолудь із його шапочкою і прикріпити з пластиліну дзьобик, то вийде горобчик.
- На пташку-павича схожий виріб, що виготовлений із каштана, жолудя та засушених злакових рослин або насіння клена.
- Ну, а тепер — до роботи! Візьміть із собою правило:
Видумуй, пробуй, твори!
Розум, фантазію ти прояви!
- Практична робота:
Учні самостійно обирають природні матеріали для виготовлення окремих деталей іграшок і розпочинають виготовлення іграшок.
- Фізкультхвилинка:
Горобцю не до науки, —
Ох, давно вже терплять муки!
Затекли і ніжка, й крила,
Горобчиха зве до діла:
— Ану, славні малюки,
Стали струнко, як грибки,
Крила вгору піднімайте,
Ними добре помахайте,
Головою покрутіть,
Навкруг себе оберніться,
Швидше, швидше, не лініться!
Стане легко й добре враз!
Відпочили всі? Гаразд!
Учні продовжують виконання роботи. Вчитель стежить за правильністю скріплення окремих деталей, за необхідності надає допомогу.
VІІ. Підсумок уроку:
- Виставка учнівських робіт.
- Аналіз і вербальна оцінка робіт.
Аналізуючи роботи, вчитель звертає увагу учнів на творчий підхід до виконання завдання. Визначаються найкращі роботи, які відбираються на виставку.
- Підсумкова бесіда:
- Що ми навчилися на цьому уроці?
- Які матеріали використали?
- Що вам найбільше сподобалося?
- Я вдячна вам за роботу! Ви молодці!