Колегія Міносвіти пропонує відкласти ЗНО з іноземної мови на рік

Колегія МОН пропонує відкласти ЗНО з іноземної мови ще на рік. Причина – складно підготувати та провести всеохоплююче реальне ЗНО з іноземної мови, яке б перевіряло, принаймні, три з чотирьох базових навичок володіння іноземною мовою: читання; письмо; розуміння на слух; говоріння.

Про це йшлося 30 червня на засіданні Колегії Міністерства освіти та науки України за результатами апробаційного ЗНО з іноземної мови цього року, пише «Українська правда. Життя».

«Четверту навичку – говоріння – перевірити під час масового тестування надзвичайно складно практично неможливо», – вважає директор Українського центру оцінювання якості освіти (УЦОЯО) Вадим Карандій.

Для оцінювання навичок говоріння головні ролі відводиться особі, яка має спілкуватися з абітурієнтом, та екзаменатору. Ефективність такого оцінювання дуже залежить від фаховості відповідних осіб.

Карандій навів цікаву статистику виконання тестових завдань. Загалом з англійської мови взяли участь більше ніж 600 випускників, з інших мов – менше. Головне, за словами Карандія, було з’ясувати, наскільки ці завдання придатні для масового тестування.

Як вважає директор УЦОЯО, спроектовані тести досить якісні і наступного року можна їх вже використовувати більш розгорнуто і зараховувати за бажанням випускників як результати державної підсумкової атестації (ДПА).

Так, власне, було і цього року, коли бажання зарахувати ЗНО як ДПА з англійської мови виявили досить багато випускників: 287 з 633 за рівнем B1 та 387 з 619 – за рівнем B2. З інших мов: німецької, іспанської, французької – явка на тестування та зарахування результатів як ДПА було набагато нижчим: це добре видно на графіках.

Але запроваджувати ЗНО з іноземної мови як обов’язкову процедуру Карандій вважає передчасним: треба добре виписати зміст завдань, відпрацювати логістику та забезпечення проведення.

Наприклад, для аудіювання планується підготувати компакт-диски, але з’ясувалося, що жодна компанія, яка може зробити якісний запис та підготовку майстер-диска, не гарантує конфіденційності цих записів. А тоді взагалі втрачається сенс ЗНО як справедливої та об’єктивної процедури.

Карандій звернув увагу на те, що компакт-диски УЦОЯО тиражує самостійно, але є проблема у запису аудіотекстів на професійному студійному обладнанні та створенні майстер-диску для подальшого тиражування.

Виходом є створення на базі УЦОЯО власної студії конфіденційного аудіозапису: так само, як для конфіденційного друку тестових завдань була створена власна друкарня.

Також потребує уточнення зміст завдань за складністю відповідно до різних мов та рівнів володіння.

У результаті колегія ухвалила рішення про відстрочку всеохоплюючого ЗНО з іноземних мов, щоб дати можливість підготуватися до цієї складної та важливої процедури і учням, і школам.

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*

Яндекс.Метрика