12 шкіл візьмуть участь в апробації профорієнтаційної програми для старшокласників “Абітурієнт”

Одним із найважливіших завдань сучасної освіти є підготовка учнівської молоді до професійного самовизначення. Сьогодні випускникам шкіл важко визначитися з майбутньою професією. Про профорієнтаційну програму для старшокласників «Абітурієнт», що має допомогти учню обрати подальшу життєву траєкторію, розповіли у Міністерстві освіти і науки України 9 вересня 2016 року.

«Необхідно розвивати профорієнтаційний напрямок роботи у школах та шукати інноваційні підходи розв’язання цього питання. Як свідчать соціологічні дослідження 78 % одинадцятикласників не знають, ким хочуть стати, а 91% громадян України загалом працює не у тій сфері», – зазначив радник Міністра освіти і науки Олександр Чубатенко.

Програма комплексної профорієнтаційної діагностики підлітків та старшокласників «Абітурієнт», що розроблена Інститутом обдарованої дитини Національної академії педагогічних наук України, спрямована на виявлення професійних інтересів та схильностей учнів старших класів і має допомогти їм свідомо визначити саме ту професію, в якій вони зможуть самореалізуватись та стати професіоналами найвищого рівня кваліфікації.

За словами  розробника Наталії Бєльської, в основі методики програми «Абітурієнт» – науково (математично) обґрунтований достовірний прогноз професійної успішності особистості за різними видами діяльності. Отримані дані не потребують додаткового аналізу та присутності психолога.

Системність підходу у визначені профорієнтації учня реалізується через тристороннє дослідження особистості – з трьох психодіагностичних тестів, що досліджують: 1) інтереси, схильності, цінності; 2) рівень розумового розвитку (IQ), структуру здібностей, ступінь засвоєння шкільної навчальної програми; 3) персональні особливості, характер.

За результатами опитувань, які проводила компанія Cleverdia серед українських школярів, близько 38 % учнів у старших класах уже визначилися з обранням професії, 24 % – не знають ким стати і 38% – вагаються між декількома варіантами. При цьому половина старшокласників вважає, що знає особливості професії, яку вони планують обрати, але більшість точно хоче знати більше і вважає важливою будь-яку додаткову інформацію.

Понад 80 % учнів старшої школи вважають для себе найкращою професією ту,  до  якої у них є здібності і хочуть дізнатися, які саме здібності допоможуть їм стати успішними у роботі, і яка саме робота максимально їм підходить.

Тому основними завданнями профорієнтації, на думку розробників програми «Абітурієнт», є проведення діагностики (виявлення схильностей, інтересів та здібностей дитини до різноманітних видів професійної діяльності), складання  прогнозу (визначення ступеня й успішності дитини в тих або інших видах професій ще до етапу включення її в професійну діяльність) та надання допомоги у створенні «власного проекту» (тобто в плануванні дитиною свого трудового шляху, побудові кар’єри, духовному розвитку особистості та реалізації творчих ресурсів).

Планується, що протягом вересня – жовтня цього року в апробації програми «Абітурієнт» за власним бажанням зможуть взяти участь учні 11-х класів 12 загальноосвітніх навчальних закладів м. Києва та Київської області, а також ЗНЗ м. Черкаси. «Результати апробації будуть проаналізовані та винесені на розгляд Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства для прийняття рішення щодо подальшого застосування програми «Абітурієнт» у загальноосвітніх навчальних закладах України», – повідомив директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН Юрій Кононенко.

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*

Яндекс.Метрика